Na nejvýše položený modernizovaný úsek dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem se stavbaři společnosti Skanska vrátili po zimní přestávce v pátek 12. března. Pracovat se bude mezi kilometry 91 a 98, dopravní omezení budou výrazně menší než vloni.
V pátek a o víkendu tam budou omezovat provoz práce na změně dopravního značení a následně budou auta jezdit v obou směrech dvěma jízdními pruhy, přičemž bude využita zpevněná krajnice a jízdní pruh pro pomalá vozidla. V úseku bude zároveň omezena rychlost.
„Za částečného dopravního omezení pro řidiče budeme dokončovat veškeré práce ve středním dělicím pásu, zejména dojde k vybudování pěti přejezdů středního dělicího pásu, kompletní výměně středových svodidel, ohumusování a dokončení prací na systému SOS,“ popsal projektový manažer společnosti Skanska Michal Vozdecký. Práce potrvají přibližně do konce dubna.
Následovat bude jen několik menších omezení, například na 95.km, v blízkosti nadchodu pro zvěř, kde budou uzavřeny zpevněné krajnice spolu s lokálním omezením rychlosti. Stavbaři vloni vybudovaný moderní ekodukt zasypou tisíci kubíky zeminy a zatravní jej, aby most mohl sloužit k přechodu zvěře nad dálnicí.
Práce na modernizovaném úseku D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem plánují stavbaři kompletně dokončit v červenci 2021.
- Název: D1 modernizace - úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov (2020)
- Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
- Zhotovitel: Skanska a.s.
- Zahájení: 3/2020
- Předčasné užívání: 11/2020
- Uvedení do provozu: 7/2021