Metrostav dokončuje přestavbu Nuselského pivovaru na novou čtvrť pro bydlení i obchod

Metrostav dokončuje přestavbu Nuselského pivovaru na novou čtvrť pro bydlení i obchod

„Na co sáhneme, to je jinak, než jsme předpokládali,“ přiznává vedoucí projektu Milan Kolaja ze společnosti Metrostav s tím, že rekonstrukce areálu po někdejším Nuselském pivovaru je doslova stavbařským dobrodružstvím.

Dřevěná nástavba na stoletý obchodní dům

Dřevěná nástavba na stoletý obchodní dům

Stoletá budova na adrese Lazebnická 3 v centru Opavy se dočkala své renesance díky citlivé rekonstrukci, která využila dřevo jako hlavní stavební materiál. Tento dům nyní přitahuje pozornost nejen svou bohatou a pohnutou historií, ale také novou dřevěnou nástavbou, jež se stává vzorem pro Prahu i další města bez ohledu na jejich velikost.

Zásadní krok v cestě za koncertním sálem pro Ostravu

Zásadní krok v cestě za koncertním sálem pro Ostravu

Výstavba nového koncertního sálu, jež snoubí rekonstrukci památkově chráněného Domu kultury města Ostravy s nadčasovou novostavbou koncertního sálu a využitím nejmodernější zelené technologie, dosáhla vskutku historického milníku.

Projekt výstavby nového koncertního sálu vyžaduje vícezdrojové financování

Projekt výstavby nového koncertního sálu vyžaduje vícezdrojové financování

Výjimečný projekt koncertního sálu v Ostravě přinese rekonstruovanou podobu městského domu kultury, odpovídající hudební zázemí a má dopad i na poli architektury. Díky významným osobnostem architektury a rozsáhlé činnosti pracovních týmů bude moci Ostrava nabídnout nový multifunkční komplex, který nemá v zemi konkurenta.

Máj Národní po dvou letech přivítal návštěvníky

Máj Národní po dvou letech přivítal návštěvníky

Ikonická budova na rohu Národní a Spálené ulice, dnes Máj Národní, začíná psát novou kapitolu své historie. V pondělí 24. června se otevírá pro veřejnost. Během dvouleté rekonstrukce se původní monofunkční obchodní dům Máj proměnil v Máj Národní, moderní centrum zábavy, her a zážitků.

V Česku stojí tisíce „mostů nikoho”. Nejsou nikde evidovány, chybí jim údržba. Hrozí havárie, varují experti

V Česku stojí tisíce „mostů nikoho”. Nejsou nikde evidovány, chybí jim údržba. Hrozí havárie, varují experti

Až 20 tisíc mostů v České republice není podle odhadů expertů nikde evidováno, nikdo tak netuší, kde je jejich vlastníkem a patrně se o ně také nikdo nestará. Jsou proto zdrojem potenciálních problémů včetně možných havárií.

Na pražský Václavák se konečně vrátí tramvaje. Stavba trati začne 29. června

Na pražský Václavák se konečně vrátí tramvaje. Stavba trati začne 29. června

Výstavba nové tramvajové trati v horní polovině pražského Václavského náměstí začne letos 29. června a potrvá tři roky. Pro pamětníky to ale zase taková novinka nebude: Tramvaje sice v horní části náměstí nejezdí už 44 let, dřív ale patřily k jeho koloritu i dopravní obslužnosti.

Rekonstruovaná výpravní budova v železniční stanici České Budějovice se otevřela veřejnosti

Rekonstruovaná výpravní budova v železniční stanici České Budějovice se otevřela veřejnosti

Po téměř 120 letech provozu došlo ke kompletní revitalizaci výpravní budovy budějovického nádraží. Cílem projektu, který si Správa železnic jako investor vytkla na počátku, byla kompletní stavební obnova provozně vytížené budovy a její přizpůsobení požadavkům moderní železnice 21. století.

Rekonstrukce Barrandovského mostu bude letos dokončena, práce se zkrátí o rok

Rekonstrukce Barrandovského mostu bude letos dokončena, práce se zkrátí o rok

V pondělí 11. března 2024 vyjede na Barrandovský most těžká technika a začnou tak hlavní práce třetí etapy rekonstrukce mostu. Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) prostřednictvím svého dodavatele, společnosti PORR, zahájí další etapu rozsáhlé rekonstrukce nejvytíženější dopravní tepny v České republice.

Metrostav dokončil modernizaci plavebních komor na vodním díle Gabčíkovo

Metrostav dokončil modernizaci plavebních komor na vodním díle Gabčíkovo

Největší rekonstrukce plavebních komor v historii na největší přehradě s největší vodní elektrárnou na Slovensku a jedním z největších zdymadel v Evropě. S tolika superlativy se vrátili čeští stavbaři Metrostavu z bezmála pětiletého pobytu na proslulém vodním díle Gabčíkovo.