Každý trh je specifický z pohledu produktového portfolia i způsobu podnikání a obchodování

publikováno:
Oliver D. Gessert, ředitel a jednatel  PohlCon GmbH. Oliver D. Gessert, ředitel a jednatel PohlCon GmbH.

Přinášíme vám rozhovor s Oliverem D. Gessertem, jednatelem a výkonným ředitelem společnosti PohlCon GmbH. Pod jeho vedením tradiční a silné značky H-BAU Technik, JORDAHL a PUK nyní oslaví 5leté výročí s novou firemní identitou.

Jaká úskalí provází rebranding holdingu?

V Německu letos slavíme páté výročí PohlConu, a přesto si udržujeme vysokou vnitřní identifikaci s našimi původními značkami. Velmi si vážíme vztahu spolupracovníků k těmto značkám, aktivně se ale snažíme orientovat jejich loajalitu novým směrem. Takže pořádáme interní workshopy, kde se snažíme vhodným a přesvědčivým způsobem představit a vysvětlit naše současné hlavní zásady.

Výzvu také spatřuji ve vyřešení rozdílného brandingu německého holdingu a jeho mezinárodních dceřiných společností. Aktuálně má naše skupina více značek, což potřebujeme do budoucna změnit. Těší nás, že naši švýcarští a čeští kolegové se jako první přejmenovali na PohlCon.

Inovativní produkty PohlCon - Odhlučnění výtahů JAI®.Co představuje značka PohlCon pro zákazníky?

Zákazníci hledají především řešení pro své stavební projekty a technickou podporu. V tom jsou naše silné stránky. Jsme velká rodinná firma s certifikovanými produkty, které jsou pro naše zákazníky velmi atraktivní. Zároveň jsme jako společnost dost malí na to, abychom byli schopni vyhovět nestandardním zakázkám. To klienti pochopitelně oceňují, protože není snadné takovou kombinaci na trhu najít. Navíc vědí, že neustále inovujeme své výrobky na základě zpětné vazby z realizací staveb.

Jak vnímá marketingové oddělení holdingu svou roli v rámci celosvětového byznysu?

Náš marketingový tým se sídlem v Berlíně má devět zaměstnanců a hraje ústřední roli v našich globálních marketingových aktivitách. Je ale potřeba říct, že každý trh, na kterém působíme, má svá specifika. Základní požadavky na firemní identitu a její prezentaci jsou definovány centrálou, avšak provádějí se prostřednictvím místních partnerů na konkrétních trzích.

Jak vnímáte marketing vy?

Dříve se říkalo, že marketing je podpora prodeje, ale to už dávno neplatí. Marketing dnes pomáhá různým činnostem ve společnosti. Jako příklad můžu uvést personalistiku nebo Employer Branding. Jde o důležitou disciplínu, protože neustále hledáme zaměstnance do našich řad a potřebujeme PohlCon jako zaměstnavatele učinit ještě atraktivnějším. Navíc rozvoj a profesionalizaci marketingu ve výrobních podnicích si vynutila nejen konkurence, ale i touha poskytovat zákazníkům kvalitní podporu.

Inovativní produkty PohlCon - Kompozitní výztuž FIBERNOX® V-ROD.V čem je inspirativní fungování regionálních poboček?

Každý trh včetně Evropy je lehce specifický, a to jak z perspektivy klientského i produktového portfolia, tak z pohledu způsobu podnikání a obchodování. V České republice nás zastupuje tým PohlCon pod vedením inženýra Michala Voplakala. Pražská pobočka je velice progresivní. Nejen že nás inspiruje k novým plánům, ale usnadňuje rozvoj nadnárodních projektů.

V kterých zemích vyrábíte své produkty?

Výrobní závody máme v Německu, Polsku, Indii a USA. Ostatní regionální pobočky prozatím plní roli obchodního zastoupení, „předsunutého skladu“ a technické podpory.

Máte ve svém portfoliu unikátní výrobky?

Bezpochyby. Uveďme třeba kotevní kolejnice, které si už před 111 lety patentoval Anders Jordahl. Dnešní stavebnictví bychom si bez tohoto užitečného prvku nedokázali ani představit.
(Pozn. red.: Jordahl je součástí PohlConu od roku 1977.)

U jakých produktů z portfolia PohlCon probíhá největší konkurenční boj?

Konkurenční boj se vede na všech frontách a je to dobře jak pro zákazníky, tak pro nás. Udržuje nás to ve střehu. V Čechách vnímáme největší zájem o produkty řešící odhlučnění, výrobky pro realizaci „bílé vany“ a balkonové isonosníky. Nejvíce jsme v poslední době investovali do vývoje a výroby produktu JAI, což je odhlučnění výtahů nahrazující dvojitou šachtu, a do papírového bednění RAPIDOBAT.

Inovativní produkty PohlCon - Papírové bednění RAPIDOBAT®. Česko a Polsko jsou nejbližšími sousedy výrobních závodů PohlConu, je to příslib rychlejší dodávky?

Rčení „Čas jsou peníze“ má v dnešní době ještě větší relevanci než kdy jindy. Tlak na rychlé dokončení stavby je enormní, neboť přípravné fáze projektů často trvají déle, než se původně předpokládalo. Stavba musí probíhat nepřetržitě. K čemu je nejlepší produkt, když není po ruce? Kvalitní logistika je nezbytná pro úspěšné podnikání, a my proto pracujeme na spolehlivé logistické síti pokrývající všechny naše trhy. V Praze máme vlastní sklad s rychloobrátkovými produkty. Velké objednávky expedujeme z výrobních závodů přímo na stavby. Jsme nadšeni z účasti společnosti PohlCon na krásných projektech v Čechách a za tuto spolupráci upřímně poděkuji developerům, stavebním firmám i projektantům.

Věnujete se stále i výstavnictví?

Období covidu si vybralo daň na nás všech. Během těchto dlouhých a náročných měsíců bylo těžké spolehlivě plánovat a realizovat výstavy. Každopádně v lidech přetrvala potřeba sociální interakce, potřeba dotýkat se produktů a mluvit o svých nápadech či starostech v inspirativním prostředí výstav. Takže jen v Německu se letos účastníme několika výstav a veletrhů. Největší organizační výzvou a nejvýznamnější akcí v dosahu České republiky je mnichovská výstava BAU, která se uskuteční v lednu roku 2025. Na setkání s námi zvu čtenáře i celou českou odbornou veřejnost.

Autor: PohlCon