U vícepodlažních garáží realizovaných v zastavěných částech měst, bývá jediným řešením dopravy automobilů do podlaží s garážovými stáními vertikální doprava aut pomocí autovýtahů. Doprava vozidel pomocí autovýtahů je samostatné odvětví ve výtahové technice z hlediska specifických požadavků na provoz, prostor i navazující situační souvislosti autovýtahu.
Membránové konstrukce jsou v posledních letech velmi populární a často využívané pro vytvoření architektonicky působivých staveb. Oproti tradičním stavebním postupům jsou oblíbené především díky své lehkosti, flexibilitě, energetické úspornosti, odolnosti vůči povětrnostním podmínkám, ekologické udržitelnosti a ekonomické výhodnosti.
Téměř dokončená lávka, která v létě spojí Holešovice s Karlínem přes ostrov Štvanice má za sebou náročné zatěžovací zkoušky. Mostní specialisté Skanska zatížili konstrukci nákladními auty a před tím ji kontrolovaně rozkmitali, aby simulovali její extrémní zatížení. Tři sta metrů dlouhý most pro pěší a cyklisty se otevře v létě.