Na pražský Václavák se konečně vrátí tramvaje. Stavba trati začne 29. června

Na pražský Václavák se konečně vrátí tramvaje. Stavba trati začne 29. června

Výstavba nové tramvajové trati v horní polovině pražského Václavského náměstí začne letos 29. června a potrvá tři roky. Pro pamětníky to ale zase taková novinka nebude: Tramvaje sice v horní části náměstí nejezdí už 44 let, dřív ale patřily k jeho koloritu i dopravní obslužnosti.

Rekonstruovaná výpravní budova v železniční stanici České Budějovice se otevřela veřejnosti

Rekonstruovaná výpravní budova v železniční stanici České Budějovice se otevřela veřejnosti

Po téměř 120 letech provozu došlo ke kompletní revitalizaci výpravní budovy budějovického nádraží. Cílem projektu, který si Správa železnic jako investor vytkla na počátku, byla kompletní stavební obnova provozně vytížené budovy a její přizpůsobení požadavkům moderní železnice 21. století.

Rekonstrukce Barrandovského mostu bude letos dokončena, práce se zkrátí o rok

Rekonstrukce Barrandovského mostu bude letos dokončena, práce se zkrátí o rok

V pondělí 11. března 2024 vyjede na Barrandovský most těžká technika a začnou tak hlavní práce třetí etapy rekonstrukce mostu. Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) prostřednictvím svého dodavatele, společnosti PORR, zahájí další etapu rozsáhlé rekonstrukce nejvytíženější dopravní tepny v České republice.

Metrostav dokončil modernizaci plavebních komor na vodním díle Gabčíkovo

Metrostav dokončil modernizaci plavebních komor na vodním díle Gabčíkovo

Největší rekonstrukce plavebních komor v historii na největší přehradě s největší vodní elektrárnou na Slovensku a jedním z největších zdymadel v Evropě. S tolika superlativy se vrátili čeští stavbaři Metrostavu z bezmála pětiletého pobytu na proslulém vodním díle Gabčíkovo.

Rekonstrukce zavěšeného potrubního mostu v Třinci

Rekonstrukce zavěšeného potrubního mostu v Třinci

V roce 1987 byl vybudován zavěšený potrubní most jako součást potrubní trasy pro přepravu konvektorového plynu. Tento most s celkovou délkou přemostění 150 metrů překonává koleje Třineckých železáren, železnici Českých drah a silnici. Jeho hlavním nosným konstrukčním prvkem je potrubí o průměru 2 200 mm.

Dánští architekti promění pražské hlavní nádraží na Šťastný Hlavák

Dánští architekti promění pražské hlavní nádraží na Šťastný Hlavák

Dánské studio Henning Larsen Architects v soutěžním dialogu na úpravy území hlavního nádraží v Praze zvítězilo se svým návrhem Šťastný Hlavák. Jeho hlavní myšlenkou je přirozené propojení Vrchlického sadů, odbavovací haly, nové tramvajové zastávky přímo před nádražím a historické Fantovy budovy.

Tvorba digitálního modelu stavby Barrandovského mostu si vyžádala spolupráci dvou firem

Tvorba digitálního modelu stavby Barrandovského mostu si vyžádala spolupráci dvou firem

Rekonstrukce Barrandovského mostu je první projekt zadaný TSK Praha, který je řešený kompletně v BIMu. V prostředí CDE jsou během realizace využívány elektronický stavební deník, automatizované schvalovací procesy zvané WorkFlow a společné datové úložiště, jehož součástí je digitální model projektu s jeho grafickými i negrafickými informacemi.

Rekonstrukce Průmyslového paláce v bodu zlomu: zahájení stavebních prací směrem do výšky

Rekonstrukce Průmyslového paláce v bodu zlomu: zahájení stavebních prací směrem do výšky

Obnova Průmyslového paláce přešla v těchto dnech do další stěžejní fáze a od nyní již stavba vyhořelého levého křídla poroste směrem vzhůru. Tento zásadní milník v renovaci historické budovy z roku 1891, na jejíž obrodu čekají Pražané i všichni návštěvníci již od roku 2008, započne psát nové dějiny jedné z nejdůležitějších historických budov v Praze.

Pražští radní vypisují veřejnou zakázku za 29,5 miliónů na opravu Nové radnice

Pražští radní vypisují veřejnou zakázku za 29,5 miliónů na opravu Nové radnice

Budovu Nové radnice na Mariánském náměstí čekají restaurátorské práce. V interiérech památkově chráněného objektu se opraví vstupní prostory, chodby, sál zastupitelů a schodiště. Tyto nejexponovanější a nejvíce zdobné interiéry objektu nebyly opravovány po třicet let a jejich technický i pohledový stav je již nevyhovující.

Výstavba a rekonstrukce historické budovy Barrandovských teras míří do finále

Výstavba a rekonstrukce historické budovy Barrandovských teras míří do finále

Barrandov se může pyšnit špičkovou moderní architekturou – nové budovy postavené na Barrandovských terasách budou otevřeny na podzim letošního roku. Práce na rekonstrukci historicky významné budovy Maxe Urbana pokračují – exteriéry budou dokončeny rovněž na podzim, práce na interiéru budou pokračovat ještě 12-18 měsíců.