Studentský hackathon vyhrál Facebook pro učitele

publikováno:
autor:

Univerzitní online hackathon UniHack (www.unihack.cz), který se konal od 1. do 4. května, zná vítěze. Porota v živém přenosu nejlépe zhodnotila projekt “Tvůrčitelé” týmu MlyKo, který za 48 hodin naprogramoval webovou platformu propojující učitele. Jedná se o učitelskou sociální síť, která slouží učitelům pro sdílení inspirace, zkušeností, postupů a využívání nástrojů.

Pořadatel UniHacku, Tomáš Studeník, radikální inovátor a městský hacker, shrnuje průběh akce: “UniHack, první český studentský online hackathon v historii, je za námi. Tři dny intenzivní práce, Red Bully poháněné sprinty, ad hoc telefonáty, fotky kávy posílané na Slack, a plno nových nápadů. Když jsme UniHack dávali dohromady, trochu jsme se upřímně báli. Hackathony jsou velmi populární způsob, jak v krátkém časovém měřítku vytvářet a ověřovat nápady a připravovat řešení, která potom mohou pomoci buď našemu okolí nebo v konkrétní oblasti. Jenže tato idea stojí na základním pilíři; a to tribal/kmenové mentalitě’, kde se banda nadšenců sejde v jednom prostoru, otevře si energy drink či pivo, objedná pizzu, a pohání se nadšením až do nočních/brzkých ranních hodin, aby přišli na něco, co jak doufají, změní svět. Lidi spí na podlaze, poznávají se noví kamarádi, týmy se snaží přijít na to, co dělá ten druhý, vývojáři vášnivě diskutují o tom, co je a není možné.

A teď se pokuste tohle převést do online světa.”

5 témat. 24 týmů. 63 mentorů. 20 odevzdaných finálních projektů.

“Opravdu nás mile překvapilo, co banda nadšenců ze všech koutů světa (ano, měli jsme dokonce český tým z Taiwanu) byla schopna přes prodloužený první májový víkend (který lákal opravdu jinými věcmi než sezením u počítače) udělat. Inovace v rámci umělé inteligence, město sloužící lidem, inovace v podnicích, chytřejší zdravotnictví i vzdělávání pro budoucnost. Všechna tato témata jsou naprosto aktuální, hlavně z hlediska naší budoucnosti. Co bude s naší ekonomikou? Co se stane s trhem práce? Jak můžeme využít technologie k posílení odolnosti naší národní ekonomiky? Jak zefektivnit a zlepšit vzdělávání a zdravotnictví?” doplňuje Studeník.

Děkan fakulty informačních technologií ČVUT v Praze Marcel Jiřina k tomu dodává: Když naši studenti a absolventi přišli s nápadem udělat online hackathon, aby společnosti pomohli s následky krize, hodně jsme se zamýšleli nad tím, zda to bude fungovat. Z velmi povedeného HackFIT, který naše fakulta pořádala těsně před pandemií jsme totiž věděli, jak důležitý je osobní kontakt a interakce s účastníky. V této době však každý musí jít do rizika, a proto jsme záměr podpořili, jak to šlo. Moc nás těší, že se nápad povedlo úspěšně realizovat, a že jsme se i my, díky této akci, spoustu věcí přiučili. Věříme, že výstupy budou užitečné pro celou společnost, a že firmy a instituce využijí tuto krizi k inovacím”.

Výsledky hackathonu naleznete na www.unihack.cz

Výsledné projekty by měly být uchopitelné v praxi a dále rozvíjené s konkrétními firmami, městem či státem, například v programu ÉTA Technologické agentury ČR, prostřednictvím iniciativy HACK THE CRISIS nebo Operátora ICT v hlavním městě Praze.