Svěřte se do rukou odborníkům. Tým specialistů Konecranes funguje jako dobře namazaný stroj

publikováno:
autor:

Více než 100 let na trhu, přes 600 poboček v 50 zemích světa, ve kterých pracuje 17 000 zaměstnanců. V každém zdvihacím zařízení Konecranes se odráží celosvětové zkušenosti kombinované s lokálním know-how. O tým odborníků Konecranes se můžete opřít.

Pořízení nového jeřábu do firmy je významnou investicí, jejíž výši výrazně ovlivní správné zatřídění jeřábu. Podle unikátního průzkumu Crane Monitor téměř 80 % provozovatelů zdvihací techniky neví, co tento termín znamená. „Správné zatřídění jeřábu je při nákupu zásadní. Každý jeřáb je zatříděný podle toho, kolik pracovních cyklů s břemenem dané váhy uživatel očekává během jeho životnosti. Velmi zjednodušeně řečeno: je obrovský rozdíl, jestli jeřáb s rozpětím 20  metrů  a nosností 10 tun bude břemeno o takové hmotnosti zdvihat jednou za rok nebo několikrát denně,“ vysvětluje Jan Outlý z konstrukčního oddělení Konecranes and Demag. Podle Jana Outlého je také důležité umět se dobře orientovat ve změti platných norem a nařízení, aby bylo možné zatřídění jeřábu správně vypočítat a ušetřit tak nemalé finanční prostředky. Pokud je jeřáb navržený špatně, bude sice v rámci záruky fungovat, ale již po několika letech může dojít k opotřebení klíčových součástí a životnost jeřábu tak vyprší dříve, než se počítalo. Stejně tak i v případě ocelových konstrukcí. Náklady na výměnu dílů opotřebených díky nesprávnému výpočtu zatřídění mohou dosáhnout statisíců či dokonce milionů korun.

Rychlý servisní zásah ušetří statisíce

Na spolupráci s odborníky se vyplatí myslet i po nákupu jeřábu. „Prodejem jeřábu naše péče o zákazníka nekončí. Právě péče o jeřáb v průběhu celého jeho životního cyklu, je alfou omegou vzájemné spolupráce. Naše hotline je v provozu 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu a servisní technici jsou připraveni k výjezdu z celkem sedmi servisních středisek v celé ČR během několika hodin,“ říká specialista servisních smluv Lukáš Rosenberg. Podle průzkumu Crane Monitor musela v posledním roce každá pátá firma zastavit či omezit výrobu z důvodu poruchy jeřábu či kladkostroje. Výroba obvykle stála v řádu několika hodin až jednoho pracovního dne, výjimkou však nebyly ani odstávky trvající déle než týden. Průměrné náklady na každou hodinu odstávky dosahují až 170 tisíc Kč!

„Rychlost zásahu je v případě poruchy zdvihacího zařízení klíčová, případný výpadek ve výrobě může mít pro zákazníky dalekosáhlé následky. Proto se také čím dál více zákazníků rozhoduje pro uzavření servisní smlouvy, díky které jsou podniky schopné vyřešit případnou poruchu až o třetinu rychleji, než podniky řešící tuto nenadálou situaci jinak,“ nabízí Lukáš Rosenberg řešení kritické situace při poruše jeřábu. S optimalizací údržby jeřábu a servisních činností dokáže pomoci také on-line systém TRUCONNECT®. „Naši odborníci na dálkovou podporu mohou s jeřábem komunikovat bez ohledu na to, kde se nachází, poskytovat dálkovou podporu a v případě havárie nebo zjištění poruchy pomoci s odstraněním závady. Pomocí údajů ze systému TRUCONNECT® může servisní technik již před samotným výjezdem přesně určit potřebné náhradní díly a přijíždí tak k zákazníkovi plně vybaven,“ uvádí na konkrétním příkladu Lukáš Rosenberg, že spolupráce s odborníky se vyplatí.