„Moderní dopravní podnik potřebuje moderní budovu,“

Architekt David Kudla s fragmentem protihlukové fasády, kterou dodala firma OKM Group Brno Architekt David Kudla s fragmentem protihlukové fasády, kterou dodala firma OKM Group Brno

uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE architekt David Kudla ze studia dkarchitekti.

Architekt David Kudla a jeho tým jsou autory návrhu moderního pracoviště pro denní čištění a kontrolu tramvají Dopravního podniku města Brna. Brněnské studio dkarchitekti se zaměřuje na rozsáhlejší projekty pro veřejnou správu i soukromé investory.

Projekt pracoviště pro očistu tramvají jste na vašem webu nazvali „nová tvář DPMB“. Jaká tato tvář bude?
Novou tváří jsme měli na mysli to, že moderní instituce staví moderní domy. V našem případě může moderní stavba prospět vnímání dopravního podniku jako instituce, která jde s dobou.

Jak jste dospěli k neobvyklému designu fasády?
Primárně jsme se zabývali problematikou chování zvukových vln a jejich odrazu. Následně jsme analyzovali jiné referenční stavby, abychom zjistili, jak tuto strukturu konstrukčně zvládnout. Mezi naše reference patří renovace garáží v Japonsku, jejichž prolamovaná fasáda připomíná vlny, ředitelství a konferenční sál společnosti S2OSB v Turecku a další.

Vizualizace ukazují svítící logo. Bude tomu tak i ve skutečnosti?
Logo bude opravdu podsvětlené a nejen to. Celou fasádu nasvítí RGBW svítidla, které umožní cedníkovou fasádu barevně proměňovat.

V čem ještě bude stavba unikátní?
Půjde o nejmodernější pracoviště pro ošetření a očištění tramvají s prvním plně automatickým stavěním vlakové cesty, zmíněnou fasádou pro útlum hluku od projíždějících tramvají a s nejkrásnějšími vjezdovými vraty pro tramvaje.

O kolik decibelů bude hluk nižší než u běžné fasády?
Běžná fasáda odrazí cca 90 % hluku, naše cca 40 %. Přesnější údaje získáme po akustické zkoušce. Útlum hluku je důležitý kvůli obytným budovám na opačné straně ulice Hlinky.

Související články