V areálu nemocnice v Jilemnici vzniká zcela nový pavilon akutní péče X, jehož výstavba si vyžádá investici ve výši přibližně 370 milionů korun. Dominantou nové budovy bude urgentní příjem se střešním heliportem, který umožní rychlý a efektivní transport pacientů z celého regionu.
Studentská soutěž Hala roku, pořádaná Fakultou stavební ČVUT v Praze, letos kromě Česka hostila i studenty z Polska, Rakouska, Rumunska a Itálie. V této soutěži studentské týmy o dvou až třech lidech navrhnou dle zadání model konstrukce, zhotoví ho a poté ho zatěžují až do jeho zhroucení.
Výstavba cyklolávky přes silnici I/11 a řeku Lučinu v Šenově představuje důležitý krok v rozvoji místní dopravní infrastruktury. Tato lávka umožňuje bezpečný pohyb chodců a cyklistů přes frekventovanou silniční komunikaci a propojuje existující cyklostezky.
Společnost Metrostav Norge AS získala dosud nejvýznamnější zakázku na prestižním skandinávském trhu. V západním Norsku postaví 12,4 km dlouhý tunel Røldal, který se po dokončení stane třetím nejdelším v zemi. Investice v přepočtu za 6,3 miliardy korun posílí dopravní spojení mezi východem a západem Norska na klíčové silnici E134.
Největší stavba v Pardubicích za poslední desítky let právě začíná. Symbolickým poklepáním základního kamene byla dnes v brownfieldu naproti hlavnímu nádraží zahájena výstavba Galerie Pernerka.
Díky novým technologiím, zejména CLT, překonávají dřevostavby hranice, které byly dříve nepřekročitelné, a vznikají budovy vysoké desítky pater. Souboj o dosažení nebes však není jedinou výzvou, které projektanti čelí. Samonosné sklady jsou pokročilá inženýrská díla, v nichž regály tvoří spolu se střešní krytinou a výplňovými prvky součást nosné konstrukce budovy.
Česká účast na EXPO 2025 hlásí úspěšnou kolaudaci národního pavilonu, kterou obdržela tento týden. Japonský proces zahrnuje jak kontrolu dokumentace, tak fyzickou prohlídku stavby. Ta trvala tři dny, na vydání kolaudačního rozhodnutí si pak Češi počkali zhruba dva týdny.
Systém modulárních dřevostaveb patří ke konstrukčním trendům současné udržitelné architektury. Rychlá výroba, lehká a pevná konstrukce, usazení bez betonových základů, vysoká životnost, snadné rozšíření, přemístění i recyklace stavby.
České dráhy realizují po celé republice ambiciózní projekt výstavby nových hal pro údržbu železničních kolejových vozidel, který přispěje k modernizaci a efektivnosti provozu. Zcela zmodernizovaný areál bude vystavěn také v Olomouci, což představuje významný krok směrem k zajištění kvalitní a spolehlivé údržby vlakového parku.
Dřevo, architektura a technologie – to jsou hlavní témata Salonu dřevostaveb 2025. Jubilejní dvacátý ročník odstartuje 3. dubna mezinárodní konferencí a putovní výstavou nejlepších tuzemských dřevostaveb. Hlavními hvězdami programu budou architekti z dánského ateliéru Henning Larsen.