Články

Stát má obrovské rezervy v šetření energií a projekty energetických úspor jsou ideálním řešením, jak toho dosáhnout

Stát má obrovské rezervy v šetření energií a projekty energetických úspor jsou ideálním řešením, jak toho dosáhnout

„Veřejná správa provozuje řadu starých nemocničních pavilonů, státních budov a dalších úřadů, které jsou energeticky náročné. Přímo se tak nabízí, aby se potenciální investoři inspirovali úspěšnými EPC projekty a zaměřili se na úspory,“ říká Karel Volf, generální ředitel společnosti Metrostav DIZ.

Jak se bude vyvíjet stavební trh?

Jak se bude vyvíjet stavební trh?

Divize 8 společnosti Metrostav původně vznikla a vyrostla na výstavbě metra. Podzemní dráha už dávno ale nepředstavuje hlavní činnost společnosti – aktivity se rozrostly do energetiky, pozemních staveb a inženýrských konstrukcí. O vývoji stavebního trhu a plánech divize 8 jsme si povídali s jejím obchodním náměstkem Michalem Tvrdíkem.

Co se nevyvíjí, postupně zanikne. Rozhovor s Pavlem Špinlerem, členem představenstva CH&T Pardubice

Co se nevyvíjí, postupně zanikne. Rozhovor s Pavlem Špinlerem, členem představenstva CH&T Pardubice

Divize pozemních staveb pardubické společnosti CH&T Pardubice loni atakovala hranici 900 milionů korun na tržbách, a nejen na Pardubicku je jedním z klíčových hráčů v oblasti pozemních staveb všeho druhu.

Energetika a liniové stavby pojedou, v privátním sektoru čekám útlum. Rozhovor s Jaroslavem Heranem, generálním ředitelem Metrostavu

Energetika a liniové stavby pojedou, v privátním sektoru čekám útlum. Rozhovor s Jaroslavem Heranem, generálním ředitelem Metrostavu

Za 50 let existence vyrostl Metrostav z úzce profilované společnosti na univerzální stavební kolos s dvacetimiliardovými tržbami a dalších dvacet miliard obratu generují dceřiné společnosti.

Plavební komora Hořín čeká na nová vzpěrná vrata

Plavební komora Hořín čeká na nová vzpěrná vrata

Vltavská vodní cesta prochází rozsáhlou modernizací. Jednou z klíčových staveb je úprava ohlaví velké plavební komory Hořín na parametry vodní cesty třídy Va. Hlavní změnou bude zvýšení podjezdné výšky v profilu dolního ohlaví, které je zároveň mostem, na minimální výšku 7 m. Řízení prací má na starosti Josef Špaček z divize 6 Metrostavu.